Resultat för tävlingarna i helgen

I helgen var det ju tävling båda dagarna iaf för min del. I lördags var vi med Cooper på skogslotten och hoppade en LC skulle oxå egentligen hoppat LB:n oxå men det kändes inge bra i LC och så har jag gjort illa mig i mitt ben, Antagligen en muskel bristning! Så det kändes helt enkelt bäst att strycka oss för både min och Coopers skull! Ni kanske undrar vad som händer med hela SM biten och det kan jag ta i ett annat inlägg... 

I söndags var det KM i fälttävlan på Hagebyridklubb och vi tog med oss Fanny. Först var det ju dressyr och asså allt kändes sjukt bra! Hur vi såg ut och hur hon gick, allt var perfa! Dock så gick en fuktionär precis vid staketet och viftade med ett protokol och Fanny tvärnita och där fick vi en 5! Men....... Dressyrdomaren var en såkallad ny ridlärare och på Hageby så har de ett delfodervärds system och de tävlade mot mig + en till privat häst. Alltså lektionshästar och ridskoleryttare var med i privatklassen. Inget fel med det, absolut inte men vissa gick inte ens i form. vissa slarvade sjukt med vägarna och sjuk mycket mer, jaa lektionsponnyn! Jag låg sist efter förstamomentet!! Det enda jag kan säga är: Ny rdskolelärare, fäska för sin nya chef, försöka bli vän med de lite äldre ridskoleryttarna... Jag fick 68,5 vilket jag tycker är jätte bra men när lektionsponnyrna för högre är det inte så bra längre.. Ohh så sjukt arg var jag på domaren. Ville inte ens titta på henne!

Lite bilder tagna ur videon
Nästa moment, hoppningen. Där nollade vi. Hon var spänd men samtidigt tyckte hon att det var sjukt kul! Jag red som en jag vet inte vad men aja vi nollade och det var det som var huvudsaken.


 
Eftersom att det hade spöregnat allllla dagar innan tävlingen och då menar jag verkigen vräkt ner från morgon till kväll! Så vi kunde inte hoppa på tärengbanan ute i skogen. Det är en riktig tärengbana. Jätte roligt att hoppa där. Så De fick vara lite påhittiga och hitta på något, och vi fick hoppa massa olika hinder på banan som en coffie eller hur man stavar, jätte smalt hinder, buske, och två oxrar.. Sen fick vi även rida ut ifrån bana och upp för en jätte brant backe upp vid ridhuset och hoppa en vit grind där och sen när för en backe och hoppa en grön låda och sen in igen på banan! Jätte roligt att testa på nått nytt! Där nollade vi och så var det stil också så man fick ju inte rida som en kråka, nej nej! Kommer faktist inte ihåg vad jag fick för stil där men från en sista plats så knep jag hem bronsplatsen. Nöjd? njaa.. Jag visste att vi hade en chans att vinna men men allt hänger ju nästan på dressyren och jaa domaren -.- 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback